bloggtorka

5 dagar och 18 timmar gammalt är tydligen mitt förra inlägg.
usch på mig vad dåligt...men dagarna har bara försvunnit förbi
och det har knappt funnits tid för någon datastund alls :(.

tillbaka på jobbet frisk&pigg känns underbart
vi har haft julmys hela veckan med julmat osv.
imorgon kommer tomten och hälsar på barnen.
vi var på ekohallen och inhandlade julklappar
till våra underbaringar på avdelningen.

mindra underbart är att utav våra 12 barn är 9
sjuka. MAGSJUKA. de har kräkts på rullande band
och en efter en har vi fått skicka hem. usch hemskt.
idag kräktes till och med två barn i sömnen och vaknade
helt förskräckta med kräks överallt. jag hoppas verkligen
att jag slipper undan denna hemska magsjukan.
risken är ju väldigt lite då jag inte gjortt annat än torkat
spyor och bytt diarré blöjor de senaste dagarna men men
mitt i allt detta så har vi faktiskt haft fruktansvärt mysigt
på avdelningen.

i helgen hann vi med middag hos svärmor och inflyttningsfest
hos en av Älsks vänner.

Nu är i stort sett alla klapparna färdiga också det allra sista ska
inhandlas på lördag.
och alldels strax så ska jag & pappa iväg på hemlig julklappsshopping.
Jag vet någon som kommer få allt denne har önskat sig i jul iaf :)
längtar efter allas reaktioner då jag lyckats hitta perfekta klappar till alla i år.

förövrigt så har jag fått förlängt anställningsavtal ännu en gång och jag är
överlycklig asalways. det är ju nämligen så att i och med att jag inte är utbildad inom
barnomsorgen så kan jag inte få ett fast arbete förens jag har abetat 260 heltidsdagar
inom kommunen så tills dess får jag nöja mig med månadsavtal som förlängs..lite
ovvisst men i dessa lågkonjuktur tider så är jag överlycklig att jag har ett arbete som
jag älskar även fast jag bara vet månad för månad....

nehepp time to go.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0