Hemma

Igår kom vi hem, jag & mamma efter en helt underbar
helg i Tyskland,Lubeck
Vi har ätit gott, shoppat, myst och gått säkert
2 mil. Lubeck var en supermysig stad och
vår julmarknad här i jkpg kan slänga sig i väggen
den borde inte ens få kallas för julmarknad längre.
I lubeck så var julmarknad något helt annat. det var stånd
på båda sidor av vägen genom hela staden, tomtar överallt,
butiker med bara marsipan i olika former och jag som är en
riktig julfantast ni kan tänka er att jag var i paradiset :P
Får tacka min underbara Mamma som bjöd på hela kalaset.
en oförglömlig resa verkligen.

godisstånd kryllade det av

avnjöt världens godaste varmchoklad

en av marsipan affärerna.
allt såg så äkta ut

marsipan affären igen

När vi var där så kände jag mig något friskare men framför allt
feberfri hela helgen.
men väl hemma så har jag blivit sämre igen, kunde inte
jobba idag heller. Nu har jag varit sjuk i två och en halv vecka
så imorgon ska jag trotsa doktorns stränga order att jag måste
vara hemma tills jag är helt frisk, för imorgon så ska jag banne mig
till jobbet. jag klättrar på väggarna här hemma.

Alvedon, nässpray och baffucin får bli mina bästa vänner den
kommande tiden :)

idag så firar vi ja vad ska man säga "jul" på islamskt vis.
När fastan var över så hade vi den lilla festen och idag börjar
den stora :) Mat och presenter är vad kvällen kommer bjuda på.
Så såfort älsk har kommit hem ifrån träningen så ska vi åka upp
till svärmor där älsks släkt har samlats dagen till ära för att fira.

en tjuvtitt i present påsen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0