På bättringsvägen...

trodde jag ja...hmm.
På vårdcentralen tog de prover osv som visade
att det inte var halsfluss utan som de trodde den
andra typen av bakterie som inte finns någon medicin
för så rekomendation blev värktabletter,nässpray och
dricka massvis med te. Det var också vad jag gjorde
resten av dagen drack te varvat med värktabletter och nässpray.
På kvällen känndes allt mycket bättre och jag började bli frisk...

men så vaknade jag,,och jag kunde inte öppna ögonlocken
de var igenlimmade, jag fick känna mig fram till toaletten för
att tvätta ansiktet. jag hade fått ögoninflamation under natten
och ögonen, ( låter äckligt) hade klibbats ihop med gul sörja.

ringde till vårdcentralen och inte heller denna typ av ögoninflamation
som kommermed denna bakterie finns det någon medicin för utan
tvätt ögon 8 ggr om dagen och händerna ca 100 ggr på en dag var hennes
råd. på frågan hur länge det tar innan det försvinner :   1 vecka..

men men jag ska ju åka imorgon :(
det blir glasögonen på och sterila våtservetter på bussresan
så ska det nog gå bra trots allt. hur jag ser ut det är en annan femma.
trevligt ska vi ha iaf jag & mammsen.


såhär röda & fina är mina
ögon nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0