serier

höstens serier i all ära.
finns så mkt smaskigt på tv att man
inte gör mkt annat på kvällarna :)
tur att jag hann med en promenix runt munkan
med mamma innan soffpotatisen i mig ska
få ta över kvällen.

Haft en kanondag med mina älsklingar på jobbet.
Mycket tjat,skällande & skrik har det blivit men så
är det varje dag. har även fått ta emot hundratals
kramar & pussar. det är därför jag älskar mitt jobb.
Barn kan vara riktiga pain men sen finns det stunder
då man önskar att man kunde äta upp dem så goa
är de.

I klassen jag är i denna veckan finns det 6 libaneser
vilket gör det lite extra roligt då vi pratar arabiska med
varandra. De blev helt chockade första gången jag började
prata, ännu mer chockade blev de då en flicka uppmärksammande
att jag tog - gris maten.
:- Nej du får inte ta den maten, den är till oss muslimer.
:- Jag är också muslim.
:- Nej sluta svenskar kan inte vara det.

Jag skulle kunna tapetsera våran lilla tvåa med alla
dessa underbara teckningar barnen har ritat till mig.
Nog pratat om det...en kort samanfattning bara.
J a g    Ä L S K A R     m i t t     a r b e t e

fick ta med mig mammsens bil hem idag efter promenixen.
Hon åker till Tunisien för att spela golf på fredag och då våran
bil som sagt är avställd över vintern så fick vi låna hennes tills
hon kommer hem. så snäällt :).

Nu börjar greys snart
snälla kan vi inte få se små söta
derek & merideth barn snart jag längtar ihjäl mig haha :P

på tal om allt & ingenting så är jag grymt sugen på en
trip till Ullared. men dit ska vi ju inte förens i slutet på månaden
då vi beger oss dit med Robban,Ellen m. barnen + Michel & July.



När jag pratar om han/hon till "dom" försvarar jag han/hon.
När jag pratar om "dom" till han/hon förvarar jag "dom".
kan inte riktigt förklara,få att förstå det känns omöjligt.
Det finns bara en som förstår och tåls att berätta för.
ingen annan förstår, tror eller går att berätta för.
slits emellan två olika världar, två olika levnadssätt.
två olika sätt att tolka rätt & fel.
gör si gör så..nej nej gör si gör så.
ingen idé ingen förstår hur det känns ändå.
Jag älskar båda parter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0