Lördag

dåligt dåligt dåligt emelie.
usch & fy på mig för min sega uppdatering.
ett extra förlåt till dig Amela då jag lovade dig att uppdatera
för någon dag sen haha
har jobbat sent nästan varje dag & när man
kommer hem så finns det allt för mkt att fixa :)
bytt däck på pärlan har vi också gjort. eller vi
Älsk har gjort det & vi har beslutat att vi ska
ställa av henne när det blir vinterunderlag.
inte för att det är värsta sportbilen som inte klarar
av vintern men ändå risken är ändå större för allt
på vintern & bilen används främst till Älsks träningar
och på vintern tränar han inte lika mycket så det blir
bättre så. Hej & Välkommen till bussen igen.


här har ni en bild på pärlan

fredagskvällen spenderades hemma hos pappa & Agneta
då älsk spelade fotboll med assyrerna hela kvällen.
kollade idol & åt gott. riktigt mys var det!

nu är Älsk åter & tränar, fast med J-södra denna gång.
sånt är livet som fotbollsfru. man kan inte räkna med
så mycket tid tillsammans på helgerna hehe.
Idag känner jag för att hälsa på svärmor får se vad Älsk
säger om det när han kommer hem.

Denna veckan så har jag arbetat på en autistisk avdelning.
Barnen är helt underbara och man blir så glad när de gör
framsteg. jag fick till och med rysningar när jag lyckades lära
"A" nya ord denna veckan. men denna hemska sjukdom kan
också göra så att barnen får hemska utbrott vilket "a" fick igår
och började bita sig själv.  och när jag skulle försöka ta bort
armen ur munnen på henne så högg hon mig istället både i armen
och fingrarna. damn vad ont det gjorde så nu har jag stort blåmärke
på armen, tur att det inte gick hål iaf då kunde det blivit farligt. men
det gör så ont i mitt hjärta att se när de får sina utbrott. det finns inget
vi kan göra åt det. bara försöka hålla armar och ben i styr så att de inte
skadar sig själva.!

en annan sak som jag fick höra av en kollega denna veckan var att
hennes man tränade valle för några år sen i assyriska föreningen och
då åkte de på en cup till Norrköping vilket jag minns väldigt väl då
jag & Emelie hade tänkt att åka upp för att kolla.
Iaf så vann laget som Älsk spelade med hela cupen och enligt tränaren
så var hela förtjänsten i stort sett Älsks eftersom han gjort 90% av målen
och resterande 10% så gjorde han asist. Cupens bästa spelare skulle utses
och tränaren fick i förväg veta att det var Älsk som skulle få priset.
prisutdelningen började och när de kom till priset cupens bästa spelare ropades
en annan spelares namn upp. Tränaren förstod ingenting och gick till "domarna"
och frågade vad fan de höll på med, de hade ju nyss sagt att valle skulle utses.
svaret blev :- Ja det var så ifrån början men tyvärr vi fick veta att han är MUSLIM.

Det finns till och med rasism invandrare imellan. Älsk hade inte berättat det här för
mig. kanske för att jag inte skulle tro honom, men nu vet jag & från och med nu så
kommer mitt stöd att växa något enormt. usch vad jag äcklas av rasism. När avundsjukan
är så stor att man inte kan respektera varandras religion eller ursprung då har det gått
för långt.

Nu ska jag försöka lugna ner mig lite & förtränga det här :)
städning , tvätt & strykning ska avverkas innan jag kan
ägna mig åt något roligare

over and out.

ps. hur goda ser inte mina bullar ut ifrån förra helgens bullbak? :P ds.

Kommentarer
Postat av: amela

jag förlåter dig gumman :D haha

2008-10-18 @ 13:26:01
URL: http://amela.blogg.se/
Postat av: e

skönt att du uppdaterar hjärtat ;)

2008-10-18 @ 22:34:41
URL: http://emelije.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0