spöregn

Nyss hemkommen ifrån en långpromenad runt munksjön med mammsen.
Pratat om allt & ingenting. Min mamma är verkligen min bästa vän.
Gud vad jag älskar henne. finns inget jag inte kan berätta för henne. känns så
skönt. en sån mamma vill jag också bli : ). det började spöregna mitt i allt
så jag kunde typ vrida ur mina kläder & Nalas päls när vi kom hem.

Älsks mamma ringde innan & hade inte allt för glädjande nyheter.
vill inte gå in på vad det handlade om. Men personen/personerna
det rör står mig & älsk väldigt nära. Det gjorde så ont i mitt hjärta
att höra vad som hade hänt, jag började gråta när vi la på telefonen.
och förstår ibland inte vad vissa människor gjort för att förtjäna alla
dessa motgångar. usch. Må Allah vara med er. vi älskar & tänker på
er.

I allt elände så finns det lite, hopp, lite ljus och glädje :)
Den glädjande nyheten om att vi ska få ett tilskott i vän kretsen
kom för några dagar sen. En bebis är på väg och nästa år så får
jag insallah ytterligare en underbaring att skämma bort med kläder
& leksaker!   Grattis till de blivande föräldrarna!
förövrigt så försöker den blivande pappan övertala Älsk till att det
är dags för oss också nu, han menar att det vore mycket trevligare
med två jämnlika, samma mammagrupp och vagnpromenader vi
fotbollsfruar tillsammans hehe :).

Det roligaste av allt var när min föredetta chef på medimarkt inte
sett mig på hela sommaren då han hade varit på semester.
När han såg mig så utbrast han ( med världens största leende)
:- Nemen Emelie grattis.
:- ehm va? :s jag fyller inte år...
:- neej jag vet men jag menar ( han pekar på magen)
:- VAAAA?!?!! tror du att jag är gravid. tack för den du
nog har jag ätit lite glass i sommar men är jag verkligen så tjock? :O

haha men jag hade en klänning som hade en vädligt lik "mammamodell"
så jag förstår honom. men lite kul var det allt. vilken glädjedödare han som blev
helt överlycklig för vår skull :P

Älsk är på fotbollskväll med laget så
jag får ha ensam myspys ikväll.
tur att Greys börjar snart.

Imorgon blir det jobb & sen vip kväll på MQ med Emelie..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0