Dagens ordspråk

"Den stora tragedin är inte de onda människornas brutalitet
utan de goda människornas tystnad."


tyckte att det passade in väldigt bra på en dag som denna. (läs förra inägget)
Hittade dess ord i en annan bloggerskas blogg, Madde. 20 år & cancer.
den 15 september somnade hon in.
Jag blev oerhört rörd & grät mig igenom läsningen av hennes blogg.
Hon verkade vara så stark, trots sin smärta & sjukdom.
Det är i sådan hära stunder som jag hatar mig själv
för att jag inte uppskattar livet mer, att jag inte ska ta det så självklart
att man alltid kommer att vara frisk & allt ska flyta på så bra & smärtfritt
som det gör nu. De här motgångarna som jag/vi hitills har stött på
är ingenting jämfört med att som 20 åring få diagnosen cancer, en
hemsk sjukdom som sedan tar ens liv.
R.I.P Madde http://jagefrisk.blogg.se/

Att uppskatta livet & alla underbara människor jag har runt omkring mig mer är prio 1 nu.


Om Älsk kunde ta & vakna snart så vi kan äta frukost.
Ingen idé att väcka honom då kommer han bara tjura resen av morgonen :)

Idag står S T Ä D N I N G av hela lägenheten på schemat. Mindre kul
men det finns inget mysigare än att sen på kvällen kunna
koppla av & mysa i ett rent & nystädat hem.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0