Bakning

Det börjades med semlebak på jobbet idag.
Barnen älskar att baka och vi fick tvätta om
deras små händer ca sjuttioelva gånger eftersom
de gärna försvann in i munnen för mer än ett provsmak
av degen haha så sööta..

gick som vanligt hem ifrån jobbet och nu har jag
börjat med dagens andra bakning. Bröd.
Älsk tyckte det var så gott när jag gjorde det förra
veckan så i mån av tid så ska jag försöka fortsätta
att baka eget bröd.

När baket är färdigt tänkte jag träna och sen
överraska Älsk med hemmagjord pizza eftersom
han är ledig imorgon och då är det okey att äta
lite onyttigt och inte alltid vara så strikt med kosten.
Det är faktiskt ett litet påhäng det där med alla hans
(räknar) 5-6 mål mat om dagen och då räknar jag med
mellanmål. man ska också tänka igenom så att alla
dessa mål innehåller rätt varor osv. men nu tror jag att
vi har hittat en rytm i det där :)

Förövrigt så verkar det ha löst sig med jobb över sommaren
för mig vilket gör mig väldigt happy och lättad. mer om det när
jag fått en 100% bekräftelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0