helg?

Imorgon så är det fredag och 12:45 tar jag helg.
damn vad snabbt det har gått. som vanligt!

Jobbade över några timmar idag då den roliga
vinterkräksjukan har slagit till på vår förskola
IGEN. Den slog ut halva personalstyrkan.
Men föräldrarna lämnar sina barn så glatt
trots att det (förlåt detaljerna) men det rinner
ur dem där bak. När vi ringer och ber dem hämta
sina barn får vi svaret: Neej hon/han är inte magsjuk
hon/han åt mycken russin igår det är därför hon/han är lös
i magen...men herregud jag blir rent ut sagt förbannad
på föräldrar som inte vill vara hemma med sina sjuka
barn. sånt är livet som småbarnsförälder. de blir sjuka
ofta det borde man haft i beräkningarna innan man skaffade
barn isånnafall.

strax ska jag träna och sen gosa ner mig i soffan med
kvällsmat & Nala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0