Rastlös

efter endast 3 dagar som arbetslös så är jag
sjukt rastlös. det enda och då menar jag verkligen
enda som känns bra med att vara hemma är att jag hinner
med en massa träning. de senaste tre dagarna har det blivit
en promenix runt munkan + 1 timmes träning på maskinerna
här hemma. Men jag ser mig själv klättra på väggarna om några
dagar. det värsta av allt är att nästa vecka är det sportlov. jätte kul för
alla barn och ungdommar wiehooo! men inte för mig eftersom det innebär
att ingen kommer behöva vikarie. med andra ord ännu en vecka hemma.
Jag önskar att jag kunde slappna av och njuta lite istället men det är
nästan som att man får ångest om man skulle trivas av att vara hemma.
Jag får iaf det vilket jag inte borde då jag får tänka på att sedan jag var 16 år så har
jag inte haft sommarlov/semester en enda hel vecka. utan har jobbat. haha jag
menar inte att ni ska tycka synd om mig nu utan bara att ni ska förstå att jag
som person HATAR att sitta hemma för länge. men det kanske bara är att vänja sig,
vänja sig vid den här J*vla lågkonjukturen, sitta hemma slappa och så trillar det ändå
in pengar på kontot samma datum som alltid. kommer kännas sjukt konstigt. som att
jag inte har förtjänat dem. aja det är bara att tacka och ta emot!

Om  en stund så blir det promenix runt munkan med min älskade Mami. asalways.
lixom för alla andra så har alfakassan krånglat något sjukt mycket. har fått skicka in
kompletteringar jag vet inte hur många gånger. haft en handläggningstid på 11 veckor.
och tillslut kokade det över i min lilla mammas hjärna. all oro och omtänksamhet gjorde
att hon utan min vetskap lyfte luren satt i den 1 timmes långa telefonkön hos alfakassan
och väl framme skällde ut dem. krävde att få prata med deras chef. En chef som nu har ringt
mig de två senaste dagarna och bett om ursäkt för hur de har betett sig osv. så nu ligger jag
först i kön. de uppdaterar mig varje dag om hur det går haha. helt sjukt vad lite skrik kan göra.

men med all den här tråkiga informationen ville jag bara komma fram till att min mamma är en
av de starkaste och mest engagerade kvinnor jag vet. När det gäller någon hon verkligen bryr sig
om finns det inga hinder i hennes ögon. hon kör över allt och alla tills hon har löst problemen och fått
allt i sin ordning igen. Tack underbara mamma..hon förtjänar mer än vad jag har råd med på alla hjärtansdag!
Älskar dig Mamma!

time to go.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0