Here we come

Turkey next. yeapp idag bokade jag & mamma 1 vecka i turkiet.
åker nästa torsdag 25/6 - 2/7. ska bli så sjukt skönt och jag har
haft lyckorus hela dagen på grund av att vi ska åka :)

men har däremot ett litet dilemma haha.
dum som jag är så trodde jag att passen hade
10 års giltighetstid så jag tog förgivet att mitt pass
gällde i många år till men bad ändå mamma kolla ( har fortfarande det hemma hos henne)
och hon trodde hon skulle svimma när hon såg att det
går ut i augusti. och då var klockan kvart i 6 och passavdelningen
på polisen stängde 6 så vi satte oss i varsin bil ifrån varsitt håll
av stan och möttes upp på polisen. fixade nytt pass men det är
upp till 5 arbetsdagar tills det kommer och så damn typiskt
att det är röda dagar och skit just denna veckan. förhoppningsvis så
hinner passet komma men förmodligen inte :( . i nödfall så blir det
ett provisoriskt pass för 1000 kr på landvetter men ska ringa turkiska
ambassaden imorgon och dubbelkolla hur lång giltighetstid som krävs.
hoppas på det bästa :) resan var hyffsat billig så i värsta fall får jag offra
1000 kr...

men idag mina vänner så började iaf min semester.
så nu har jag semester fram till den 6/7.
2 ½ veckor. så fruktansvärt skönt!

fick brev ifrån medimarkt idag att de hade betalt ut för lite
semesterersättning till mig när jag slutade så resten sätts
in på denna lönen. det är bara tacka, buga & ta emot :).

allt är underbart förtillfället. allt förutom passet haha .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0