Hemma

Igår kom vi hem (jag&mamma) ifrån mormor i Motala.
har varit där sen i fredags. åkte direkt efter jobbet.
Vi har bott i min mosters nyrenoverade sommarstuga
och anledningen till att vi åkte var för vår årliga resning
i mormors sommarstugas trädgård. eftersom mormor
är 82 år och har världens trädgård i sin sommarstuga så
behöver hon minst sagt lite hjälp. så hela lördagen var jag,mamma,
moster,mormor, mostersman & två av mina kusiner
där och slet. men resultatet blev hur bra som helst :)

Mosters sommarstuga var såå fin & fräsch. riktigt mysigt
med öppenspis, vätterutsikt och allt var helt nytt.

Men resan började på ett mindre roligt vis.
Jag gick ner till källaren för att hämta en av mina
resväskor + beautybox och letar som en idiot utan
att hitta dem och vårt förråd är väldigt litet så hittar man
inte det man söker så finns det helt enkelt inte där.
Mamma var med mig & vi förstod ingenting, vart hade de
tagit vägen? ...då tittar mamma upp i taket och ser att över
dörren till vårt källarförråd är det över en meters öppen glipa
till taket.  Då konstaterade vi rättså snabbt att det hade varit
tjuvar. de hade antagligen tagit en stege. klättrat över och sen
langat över saker ifrån vårt förråd. och det var mina nya resväskor :(
som var så fina. har bara hunnit använda min ljusrosa fina en endaste
utlandsresa. jag blir så förbannad när folk inte kan skilja på mitt & ditt.
USCH. så nu måste jag ner och titta ifall & isånnafall vad de lyckats
få med sig mer.


oohh försäkringssamtal + polisanmälan så rolig är min dag framtills
jag börjar jobba vid 15:00.

Nu kommer lite bilder ifrån helgen :)

Mosterssommarstuga utifrån.
Bara fasaden som inte är färdig.

uppifrån loftet

ingång + trappa upp til loftet

utsikten.

röjer i mormorsträdgård. snygve!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0