Jobb

idag blir det jobb från 12:30 till 21:30.
ännu en dag med underbart väder & idag
är det till och med varmt här inne i stan så
jag kan tänka mig vilket skönt väder det är ute
på ljungarum. hoppas det blir lika fint imorgon
för då blir det nog en soldag hos pappa igen.

såg att det stod promenad på mitt jobbschema
så det är inte fyskam att få vara ute och njuta på
arbetstid.

kom på att jag inte berättat vart jag har börjat jobba
extra och sedan jobba heltid i sommar.
Jag har fått jobb som boendestödjare. vilket innebär
att vi har brukare som bor i egna lägenheter & arbetar
4 ggr i veckan men som behöver hjälp med matlagning,
tvättning städning, sällskap m.m . Det är ungefär som en
personlig assistent fast vi går på ett arbetspass runt till
alla våra brukare och vi är bara där som stöd. brukarna
ska i stort sett utföra alla uppgifter själva, vi är där för att
pusha på. De gånger jag har gått brevid hitills så har jag
trivts jätte bra. de är så goa alla brukarna!


lite färg fick jag allt igår :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0