sorry.

sorry för dålig uppdatering. såg att det var 4 dagar sen
jag skrev..usch på mig :) .
men men bättre sent än aldrig.

Började som sagt arbeta heltid i måndags. ett vikariat
till 19 juni och + mina 40 timmar denna veckan har jag
klämt in två kvällspass på Boendestödet också så när
jag avslutar arbetsveckan klockan 18 imorgon har jag
arbetat en 50 timmars vecka. underbart! (speciellt för plånboken)

För er som inte visste så arbetar jag just nu på en förskola
i Öxnehaga, där jag haft vikariat sammanlagt 8 månader.
Denna månaden är jag på en avdelning med autistiska barn.
Det är alltifrån spännande, krävande men framförallt så glädjs
man något fruktansvärt när barnen gör framsteg. när de säger
nya ord, klarar nya uppgifter, sköter vardagsrutinerna osv.
Trivs grymt bra med personalen. vi har riktigt kul ihop :)
Men som sagt det gäller att ha ett starkt psyke, kontrollera
sitt temprament och vara lugn i stressiga situationer. Autistiska
barn tål nämligen inte stress, det är det allra värsta som kan hända
dem, att de behöver stressa. Autistiska barn kan också få extrema
utbrott, då de skadar sig själva men även oss i personalen.
Bitas,rivas & slåss. Men man lär sig sina knep och metoder för
att undvika detta. denna gången ska jag inte ha bitmärken över
hela armarna. som sist! Det gäller att vara snabb i vissa lägen och
det gör ont i hjärtat när man ser hur det är som en ond "demon" som
tar över barnens kroppar ibland. hemska sjukdom. till vilken nytta finns
den kan man undra? ... & starka starka föräldrar, jag beundrar föräldrar
med Autistiska barn. de är starka. och slits ofta mellan hopp och förtvivlan!

Nog pratat om det.
Imorgon är det Jönköpingsmarknad.
så efter jobbet ska jag gå en sväng med mammsen!
hoppas på fint väder bara.

mina varor ifrån ellos har kommit också. om jag inte redan
sagt det. allt var helt perfekt och jag lovar att i helgen så ska
jag visa er lite bilder :)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0