Spelprogram

var inne och kikade lite på J-södras
kommande matcher och såg att de
återigen beger sig till Södertälje
12 Juli..men inte för att möta syrianska
utan denna gång Assyriska. och detta
året ska, jag bara ska åka dit och titta.
( under förutsättning att Älsk är uttagen såklart)
Det blir årets match. vill uppleva stämningen
hos en riktig klack.
Jag & Emelie var så sugna & nära på att åka upp
förra året. remember emelie? men sen skulle vi
jobba eller nått vare som kom ivägen iaf.

Men är det någon som har lust att åka på en
roadtrip till Södertälje 12 Juli och titta på
Assyriska - J-södra så säg bara till ;)

haha kom på att jag glömt berätta om en sak.
Jag har skaffat ett program till datorn för att lära
mig arabiska. så en dag övade och övade jag medans
Älsk var och tränade sen när han kom hem så skulle
jag chocka honom med allt jag lärt mig. så jag börjar
prata på och han står som ett frågetecken och säger
:- vaa? va säger du?
så jag var tvungen att ringa upp svärmor för att se om
det var jag eller han som var dumihuvvet haha.
och det visar sig att skitprogrammet lär ut den skriftliga
arabiskan . så jag hade lärt mig rätt men egentligen så
använder man som sagt den bara när man skriver så
Älsk kommer inte förstå mig, och inte heller andra unga
"araber" i Sverige. Men svärmor lugnade mig med att hon
& alla i libanon kommer förstå mig haha :P . Sen skojade
vi om att det kommer sluta med att jag Inshallah. kommer
lära våra barn arabiska och älsk kommer inte förstå oss.
hahaha :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0